AKUPUNKTUR İLE SİGARA BIRAKMA TEDAVİSİ

Sigara bağımlılığı kadar ölümcül, sık rastlanan ve etkili tedavi seçeneklerine rağmen ihmal edilen başka bir sağlık sorunu yok denilebilir. Kullanıcıların %70’i bu alışkanlıktan kurtulmak istemektedir. Ülkemizde tütün ürünü kullanımı 14 yaşına kadar inmiştir. Kullanıcıların bırakmak için yapmaları gereken ilk adım “istemeleri”dir. Uzun yıllar sigara içen bir kişinin bu kararı alması önemli bir süreçtir. Uygulanacak tedavinin başarısı tekrar başlanma olasılığında büyük rol oynar. Bu nedenle etkili ve başarılı bir tedavi önemlidir. Akupunktur sigara bağımlılığının sona ermesinde büyük kolaylık sağlar. Başarı oranının %80­85 olarak ölçülmüştür. Tedavinin ana kaynağı, insanda var olan serotonin ve endorfin adı verilen maddelerdir. Bu maddeler beyinde, rahatlık, hoşluk, keyif ve huzur gibi duygular ile ilgilidir. Maddelerin düzeyi kahkaha atınca, mutlu bir haber alınca, çikolata veya güzel bir tatlı yendiğinde, bir yeriniz acıyınca yükselir. Sigara içenlerde maddelerin salgılanmasını tamamen sigara üstlenir. Dolayısıyla vücut otonomisini kaybeder. Keyif, üzüntü ya da dertlenme durumlarında sigaraya yönelmenin sebebi budur. Tedavi başlarında ilk hafta vücut serotonin salgılama işini gerçekleştiremediğinden zorluklar yaşanabilir. Ancak bu süreç sadece 72 saat sürer. Akupunktur ilk olarak bu süreçte hastanın yoksunluk belirtilerini ortandan kaldırmaya yöneliktir.

İlk üç seans her gün veya gün aşırı olmak üzere 6-­10 seans 2 hafta içerisinde uygulanır. Seans süreleri 15-­30 dakika arasında değişebilir.