AKUPUNKTUR İLE MİGREN VE BAŞ AĞRISI TEDAVİSİ

Migren, tekrarlayan baş ağrısı atakları, buna eşlik eden aşırı duyarlılık, kusma, bulantı gibi belirtilerle kendini gösteren, iş görmezlik durumu yaratabilen kronik, nörolojik hastalıktır. %80 oranında kalıtımla geçer. Migren her yaşta başlayabilir, kişiye göre kısa ve uzun aralıklarla tekrarlayabilir.
Migrene neden olan faktörler arasında;
Stres, açlık, öğün atlama, uyku düzeninde sapmalar, yorucu aktivite, ağır kokular, sigara dumanı, alkolü içecekler, hava değişimi (lodos vb.) ve menstrüasyon (adet) dönemi sayılabilir. Ancak tüm migren hastaları için aynı faktörler geçerli değildir. Tedavide en önemli konu, faktörlerin hastadaki etkilerinin öğrenilmesidir.

Migren tedavisinde, dünyanın hemen bütün ülkelerinde yıllardır akupunktur kullanılmaktadır. Akupunkturun tedaviye en büyük etkisi düşük olan ağrı eşiğini yükseltmesidir. Dolayısıyla akupunktur migren ağrı krizini kesmek yerine ağrının gelmemesini sağlar veya ağrı gelme süresini uzatır. Yapılan araştırma ve uygulamalarda akupunktur tedavisinin migren üzerinde %80'e yakın başarılı olduğunu tespit edilmiştir.

Migren tedavisinde akupunktur uygulaması her gün ya da gün aşırı olarak 10 seans uygulanır. Seans süreleri hastanın durumuna göre baş, el ve ayaklardaki özel akupunktur noktalarına yapılan 30 – 40 dk.lık uygulamalarla gerçekleşir. Belirgin sonuçlar 6­-7 seans sonunda gözlemlenir. İlk sürecin ardından 7­-10 gün ara verilir. Sonrasında 4-­6 kez hafta da 2 kez tekrar akupunktur seansı yapılır. Daha sonra seans sayılarının araları açılarak haftada 1 sonra ayda sonrada 3 ayda 1 seans yapılarak 1 yıl takip edilmelidir.