Mezoterapi

Sadece estetik değil birçok hastalığın tedavisi için...

Mezoterapi nedir?

Mezoterapi, tıbbi ya da kozmetik sorunların tedavisinde bazı maddelerin (aminoasit, vitamin, hyaluronik asit, yağ eritici maddeler, antioksidanlar, saç geliştirici maddeler, büyüme faktörler vs.) özel ve dikkatli yöntemlerle uygulanan işlemdir.

Mezoterapi ilk kez 1952 yılında Fransa'da Michel Pistor tarafından ağrı tedavisinde kullanılmıştır. Daha sonra 2002 yılında geleneksel tı yöntemi olarak hayata geçen bu uygulama Avrupa'da yaygın olarak kullanılmaktadır.

Mezoterapi uygulaması nasıl bir işlemdir?

Mezoterapi bölgesel bir tedavi yöntemidir. Bu nedenle ilaç 4-6 mm uzunluğundaki çok ince özel iğnelerle, tek veya karışım halinde tedavi edilecek bölgeye enjekte edilir. Bu sayede uygulanan mikroenjeksiyonlar yoluyla hastalıklar tedavi edilebilir veya kontrol altına alınabilir. Önemli avantajı ilacı cildin orta veya alt tabakasındaki kılcal damar uçlarına ulaştırarak etkisini hızla göstermesidir.

Hangi durumlarda mezoterapi uygulanabilir?

• Saç dökülmesi
  • Bölgesel kilo verme
  • Selülit
  • Cilt yaşlanması
  • Çeşitli cilt problemleri

Buna ek olarak; boyun-bel ve sırt ağrıları, eklem hastalıklarında, uykusuzluk, alerjik astım, migren ve psikomatik hastalıklarda, spor travmalarında tercih edilmektedir.

Mezoterapi uygulamasının avantajları nelerdir?

• Hızlı etki
  • Doğru kişiler tarafından uygulandığında yan etkisi olmaması
  • Lokal veya genel anestezi ye gerek yoktur
  • Kişi uygulama sonrası günlük hayatına dönebilir

Mezoterapi kimlere uygulanmaz/kimler için sakıncalıdır?

• Hamileler
  • Emzirenler
  • İmmünolojik hastalıkları olanlar
  • Diyabet ve kanser hastaları
  • Cilt döküntüleri olanlar
  • İyota karşı alerjisi bulunanlar
  • Kalp yetmezliği
  • Diyabet
  • Böbrek rahatsızlıklarında
  • Kan sulandırıcı tedavisi görenlerde sakıncalıdır.

Yan etkisi var mı?

Mezoterapi'de ilaçların küçük dozlara ve bölgesel olarak verilmesi bir avantajdır. Bu da mezoterapiyi diğer tedavilerden üstün yapan özelliklerden biridir. Uygulamanın uzman hekimler tarafından yapılması bu noktada önemlidir. Çünkü, mezoterapide ilaç dozları ve nasıl verileceğini uzman hekimlerin kontrolündedir. Yan etkisi oldukça azdır.